הנחיות כלליות ליצירת דמויות

פיות:

לאחר אישור הרשמה ושיבוץ לחצר, תוכלו להתחיל לעבוד על קונספט דמות לפיה שלכם.

פיות, בתור יצורים על טבעיים, פגיעות לדברים מסוימים:

ברזל קר – ברזל קר עושה לפיות בחילה וסחרחורת גם כשהוא סתם בסביבה, וצורב במגע. אפילו שריטה קטנה מברזל קר יכולה להרוג פיה (פציעה גדולה מיד, שריטה קטנה תהרוג לאט ותהיה משמעותית יותר גרועה בטווח הארוך). כולכם מכירים מישהו שמכיר מישהו שמת ככה. חלקכם באמת איבדתם ככה חברים וקרובים. לקראת המאה ה-19 ומאוחר יותר העולם האנושי נעשה מאוד מסוכן לפיות, בגלל שהנוכחות של ברזל, בהתחלה במערב ואז בכל העולם, מורגשת הרבה יותר.

מלח – מלח לא פוצע פיות ולא כואב להן, אבל כן מהווה סגולה נגד השפעות קסומות של פיות. מי שנושאים עליהם בקבוקון או צרור בד מלא מלח, חשופים פחות להקסמה ולאשליות של פיות. יובהר, שכמויות המלח באוכל שיוגש לא נותנות את ההגנה הזו, לא משנה כמה מלוח הוא עשוי להיות (המשחק לא יכול להכתיב את כמות המלח באוכל לקייטרינג).

קיימים צמחים שמגינים מבני תמותה מהשפעותיו של קסם פיות. דבקון וצמחים טקסייים אחרים מגינים על בני תמותה אבל לא פוגעים בפיות.

שקרים – פיות לא טובות בלשקר (אבל חזקות בהצגת אמת חלקית, השמטת מידע, הצגה לא מדויקת אבל קרובה מספיק לאמת, הסתייגויות ושתיקה אסטרטגית). זה הופך אותן לקצת יותר פגיעות לשקרים אנושיים – פיה שמגלה ששיקרו לה והיא האמינה ופעלה בהתאם למידע שקרי תחווה את התגלית כהלם כללי למערכת שישאיר אותה חלשה ומסוחררת לכמה דקות (לא פחות מדקה, לא יותר מעשר, בהתאם לגודל השקר).

שלמות – פיות יוצרות, גם בעולמן וגם בעולם האנושי, אבל פיות לא מסוגלות ליצור דבר מושלם. תמיד משהו יצא קצת עקום, קצת זוויתי, עם חוט לא במקום או נקודה שבה הצבע לא בדיוק איך שהתכוונו, תו אחד צורם, משהו שיפריע לתמהיל הטעם או הריחות. בני תמותה, לעומת זאת, לא קפדניים כמו פיות ומגיעים לשלמות לעיתים יותר קרובות. זה מה שמהפנט בהן – יצירה מושלמת (מוזיקה, אמנות חזותית, תלבושות, איפור) יכולה לרתק פיה לשעות. שלמות, כמובן, היא בעיני המתבונן – אם פיה מגלה דבר מושלם במהלך המשחק היא מוזמנת להגיב או לא להגיב לו לפי רצונה.

בצד החדשות הטובות, לפיות יש גם כמה יתרונות:

אלמוות – בערך – בעולמן שלהן, פיות חיות לנצח. מצד שני, הזמן שם גם זז אחרת. בעולם בני התמותה פיות חוות את הזמן בצורה שונה ומרגישות אותו שולח שיניים וטפרים גם אליהן, אבל בארקדיה אין זקנה, אלא אם במקרה פיה בוחרת להופיע בחזות זקנה. פרט למקרים של פגיעה פיזית מברזל קר, הפיכה לחפץ דומם והשמדתו, וקללות מאוד ספציפיות, פיה בארקדיה תחיה לנצח. בעולם בני התמותה, הן פגיעות לפציעה, רעל, תאונה או נזקי אש, מים וחשמל כמו בני התמותה, אלא שפיות מחלימות מפציעות שהיו הורגות אדם, בפרט אם הן חוזרות לארקדיה. פיה שנהרגת בעולם בני התמותה מתה באמת ובאופן סופי, וזה דבר שמפחיד אותן מאוד כי אין להן דרך סבירה להתמודד עם מוות.

השראה – המתנה הגדולה ביותר של פיות לבני התמותה היא השראה. פיות יכולות להעניק לבני תמותה ניצוץ קטן של על טבעי, שילווה אותם עם חזרתם מהנשף, ויגביר, לזמן קצר אך זוהר, את היכולות הטבעיות שלהם בכיוון בו הפיה שהעניקה את ההשראה תבחר. לרוב, חצר האביב תעניק השראה להתחדשות ופריחה, חצר הקיץ לעוצמה וגבורה, חצר הסתיו לשירה ויצירה, וחצר החורף ללמידה ומיסטיקה, אבל זה באמת תלוי בפיה ובבן התמותה.

רגשות – פיות, בעולם בני התמותה וגם בארקדיה, ניזונות מרגשות אנושיים עזים. כעס, שמחה, אהבה, שנאה, תאוות קרב, געגוע, לכל רגש יש את הטעם שלו, וכולם יכולים להזין פיה. הפיות מנצלות את הנשף כדי לצבור לעצמן רגשות אנושיים חזקים, בלי הסכנות הכרוכות במסע לעולם האנושי, ויפעלו לעודד רגשות כאלה אצל האורחים.

 

בני תמותה: 

התקופה בה הדמויות חיות נע בין המאה העשירית ועד תחילת המהפכה התעשייתית הכבדה של תחילת המאה העשרים. קל יותר לקחת את זה לאירופה, אבל אם אתם רוצים להביא דמות מאסיה, אמריקה (לפני או אחרי כניסת אירופאים) או אפילו המזרח התיכון ואפריקה, לכו על זה. רק בבקשה, בצורה מכבדת.

האסתטיקה המשחקית היא נשף אצולה ברמה הגבוהה והחשובה ביותר – ועליכם לשאוף להיות יפים ככל שאתם יכולים ובעלי הגוון האצילי ביותר שאתם יכולים להשוות לדמותכם. גם דמויות שאינן ממעמד האצילים, מגיעות לנשף הזה בבגדים הכי אלגנטיים, רשמיים ומכובדים שהן יכולות להשיג.

המשחק עצמו לא היסטורי, אלה לוקח השראה מכבדת ואוהבת מההיסטוריה של הנשפים הגדולים מהתקופה הויקטוריאנית והסובבים אותה – אך אין דרישה לכך שכלל הדמויות יגיעו מאותה תקופה ספציפית של זמן. המשחק לא תקופתי אך אין מקום ללבוש מודרני.

אתם יכולים להביא דמות היסטורית אמיתית, בשני תנאים:

  • תלמדו עליה דברים.
  • הדמות חיה לכל המאוחר בסוף המאה ה18.

שאלות לשאול את עצמכם:

  • האם ביקרתם בעבר בנשף? הנשף הוא העת היחידה בה שערי ארקדיה נפתחים בפני בני התמותה. ורק שם אתם זוכים לראות את החצרות והשינויים שהם עשויים היו לעבור
  • האם יש לכם קשר עם אחד החצרות באופן קרוב יותר? אם כן, למה?
  • מה בן האנוש שלכם מחפש בנשף?